Tuesday 31 March 2015

Persiapan kita untuk hari susah

Bermacam cara dah dicuba, tapi gaji masih tak cukup? Jimat sana, kemut sini, kalau dulu belanja kawan setiap masuk gaji, sekarang nak keluar minum pun tak mahu. Sakit kepala kerap sungguh, terutama menjelang hari ke-10 setiap bulan. Kadang-kadang, belum pun masuk bulan baru, gaji dah selesai dek membayar pelbagai hutang. Dilemma anda kah ini? Jika tidak, tahniah! Memang anda bertuah, tidak terbelengu masaalah kewangan. Kalau ya, cuba jangan terlalu gusar. Sebabnya, ada ramai lagi yang berkongsi masaalah yang sama.

Apapun, mungkin anda ingin tahu apa yang dinasihatkan oleh ikon pengurusan kewangan ini. Buku Rich Dad, Poor Dad sudah terjual berjuta naskah, maknanyà ada berjuta orang yang punyai masaalah atau ingin pertingkat kemahiran mengurus kewangan peribadi. Ini buku ini telah diterjemah untuk dimanfaatkan oleh orang Melayu khususnya. Saya ada beberapa naskah pada harga potongan 20% iaitu RM16.80 (harga asal RM21.00). Kalau berminat, sila email me rozwan2000@yahoo.com
Penghantaran by hand percuma sekitar BBN Desa Anggerik, Desa Cempaka, Desa Kolej, Desa Jasmin, Desa Kasia, USIM.



Mungkin ada antara anda yang memang dah lama mengamalkan perbelanjaan berhemah dan bijak mengurus pendapatan dan perbelanjaan. Cumanya sampai sekarang masih belum kaya raya. Mungkin ada lagi ilmu yang anda belum kuasai atau masih tercari-cari formula untuk membuat pelaburan secara profesional.

Marilah membaca bagaimana Robert T. Kiyosaki dan isterinya, Kim Kiyosaki, memulakan kehidupan daripada tahap nyawa-nyawa ikan sehingga akhirnya mereka dapat mengumpul kekayaan yang menakjubkan dan bersara tanpa sebarang beban kewangan. Tentunya proses tersebut mengambil masa yang tidak sekelip mata, tetapi jika difikirkan, tempoh yang dilalui iaitu kurang dari sepuluh tahun, amat berbaloi. Fahamilah cara bagaimana anda juga dapat melakukan perkara yang sama. Mari kita bulatkan tekad, baca buku ini dengan minda terbuka dan niat untuk meninggalkan harta (dan bukan hutang) kepada anak-anak kita.

Buku ini saya cuma tinggal senaskah dan ingin menjual kepada anda pada harga "best buy" iaitu RM29 (harga asal RM33). Kalau berminat, sila email me rozwan2000@yahoo.com
Penghantaran by hand percuma sekitar BBN Desa Anggerik, Desa Cempaka, Desa Kolej, Desa Jasmin, Desa Kasia, USIM.


Kalau beli dua buah buku Retire Young Retire Rich & Rich Dad Poor Dad, saya hadiahkan potongan RM8 lagi, jadi jumlahnya RM45.80 ....80 sen tu hadiah bonus, jadi bayar RM45 sahaja.
Kalau berminat, sila email me rozwan2000@yahoo.com
Penghantaran by hand percuma sekitar BBN Desa Anggerik, Desa Cempaka, Desa Kolej, Desa Jasmin, Desa Kasia, USIM. Untuk kawasan lain, kos pos RM6 sahaja.

Jom tingkatkan ilmu melalui pembacaan!

No comments:

Post a Comment